Scris de Iacob Sergiu
|
Joi, 01 Septembrie 2011 09:40 |
Noua taxa auto a fost aprobata miercuri si prin aceasta se prevedea reducerea ei cu 25% si plata ei pentru toate automobilele inainte de 2007. Conform noului proiect de lege, proprietarii care au platit taxa de la 1 iulie 2008 care era mai scumpa decat actuala, pot acum solicita restituirea diferentei de bani aparute cu noua taxa.
Proiectul de lege pentru noua taxa auto are la baza principiul “poluatorul plateste”, aceasta fiind platita doar odata atat pentru automobilele nou cumparate cat si pentru cele second hand care au fost inmatriculare pentru prima oara in Romania. Taxa auto va fi platita pentru automobile autohtone cat si straine. Aceasta va fi aplicata tuturor automobilelor, cat si celor inmatriculate inainte de 2007 care nu au platit o taxa de poluare.
Noua taxa de poluare va fi aplicata odata cu prima vanzare a unui automobil dupa intrarea in vigoare a legii. Noua taxa auto se calculeaza in functie de factori precum: capacitate cilindrica, emisii CO2 si puterea automobilului.
Ministrul Mediului, Laszlo Borbely a declarat ca in 2010 petse 110.000 de automobile si-au schimbat proprietarul, iar aplicand noua taxa la automobilele Euro 3 si Euro 4 s-ar fi obtinut venituri cu 331 milioane de lei mai mari. Aceasta a fost replica ministrului la intrebarea, cat va castiga statul din modificarea taxei auto.
Laszlo Borbely, Ministrul Mediului a declarat oficial ca : “In 2010 si-au schimbat proprietarul 110.000 de autoturisme, inmatriculate in Romania inaitne de ianuarie 2007. Am calculat o taxa medie si venitul suplimentar ar fi de circa 331 de milioane de lei pe an. Noi estimam ca vom avea 56.000 de autoturisme la care va trebui sa restituim o valoare, deci e vorba de o cheltuiala de circa 240 de milioane de lei”.
In legatura cu hotararea Curtii Europene de Justitie in legatura cu taxa auto, Guvernul a afirmat astfel intr-un comunicat: “noua lege solutioneaza si discriminarea indirecta mentionata in hotararile Curtii Europene de Justitie, in cele doua cauze care au avut ca obiect interpretarea Art. 110 din Tratatul de Functionare al Uniunii Europene. In aceste hotarari, este precizat ca regimul de impozitare prevazut prin OUG nr. 50/2008 nu instituie o discriminare directa, dar poate genera o discriminare indirecta din cauza efectelor sale, descurajand importurile de autovehicule”.
|