Joomla Slide Menu by DART Creations
Prima Pagina >> Piata Auto >> Dacia si Skoda sunt profitabile in criza.

Sondaj de opinie

Cel mai bun constructor?
 



Dacia si Skoda sunt profitabile in criza.
Scris de Iacob Sergiu   
Luni, 05 Martie 2012 11:56

Piata auto Skoda DaciaConform unui articol publicat recent de Financial Times, directorul constructorului de autovehicule Skoda vrea sa faca din compania ceha marca cu cel mai puternic ritm de crestere in Uniunea Europeana.


Skoda pe piata auto UE.

    Impreuna cu Dacia, Skoda este una dintre cele mai profitabile companii producatoare de automboile din Europa, in special intr-o perioada de criza in care competitorii fac tot posibilul pentru a ramane profitabili pe piata auto din Uniunea Europeana.

“Suntem un juc?tor de volum ?i vrem s? fim un juc?tor important”, astfel a declarat Winfried Vahland, directorul Skoda. Aceasta a mai afirmat ca pana in 2018 isi propun sa vanda aparoximativ 1.5 milioane de vehicule la nivel global.

Strategiile folosite de catre Skoda pentru a ajunge in topul celor mai profitabile companii auto din UE au legatura cu atragerea clientilor tineri, a celor care isi cumpara primul automobil. Pentru a aplica aceasta strategie cei de la Skoda se folosesc de modele precum Citigo, un automobil ieftin pentru oras.    

Pe langa modelul Citigo dezvoltat de catre Volkswagen – model care va fi prezentat la Salonul Auto de la Geneva, Skoda a anuntat ca urmeaza sa dezvolte si un nou model SUV in urma succesului modelului Yei.

Dacia pe piata auto UE.

    Nu doar Skoda are in plan pentru viitor o dezvoltare la nivel global, ci si marca Dacia din familia Renault. Anul acesta la Salonul Auto de la Geneva, Dacia isi va prezenta modelul Lodgy creat special pentru piata auto din Marea Britanie.

    Directorul general Renault, Carlos Ghosn a decalrat astfel in legatura cu marca Dacia: “Gama entry este cu siguran?? cea mai profitabil? din industria auto”. In 2010, marca Dacia a inregistrat o crestere de 6% in profit iar Skoda cu 5% in aceasi perioada.

    Revista Financial Times a investigat motivele pentru care au un succest atat de mare automobilele din gama entry level. Curand s-a descoperit ca marca Skoda nu isi vinde automobilele flotelor sau companiilor de inchirieri ci se concentreaza in vanzarea lor cumparatorilor privati.

    Dacia este o companie auto care refuza sa ofere discouturi. Arnaud Debouef, directorul programului entry-level al firmei Renault a afirmat astfel: Dealerul nu ī?i irose?te timpul īncercānd s? negocieze, astfel īncāt constructorul economise?te de dou? ori bani atāt cu clientul cāt ?i cu dealerul.

    O alta metoda prin care aceste doua firme isi mentin profitabilitatea sunt lanturile scurte de aprovizionare si costurile reduse pentru mana de lucru. Atat Skoda cat si Dacia construiesc automobile in modul conservator si evita constructie automobilelor de nisa unde riscul este mai mare.


 

Inregistrare

Atentie: In campul "Utilizator" nu se accepta spatii.