Joomla Slide Menu by DART Creations
Prima Pagina >> Piata Auto >> Piata Auto la inceputul lui 2013
Piata Auto la inceputul lui 2013
Scris de Iacob Sergiu   
Marţi, 19 Martie 2013 12:46

Piata auto din 2013Vanzarile auto din Romania au scazut cu 5.9% in primele doua luni din 2013 comparativ cu aceasi perioada a anului precedent. Conform datelor publicate de Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile numarul vanzarilor a fost de 7.547 unitati.


Situatia pietei auto la inceput de 2013:

    Numarul de livrari totale, adica autoturisme si vehicule comerciale a inregistrat o scadere fata de anul trecut de 3.8% la 9.268 unitati. Romania nu este singura tara din Uniunea Europeana care a intampinat o astfel de situatie in primele doua luni ale acestui an. La nivelul uniunii s-a inregistrat o scadere de 8.3% cu scaderi majore in:

•    Portugalia – scadere de 48%;
•    Grecia – scadere de 26%;
•    Franta – scadere de 20%;
•    Itaia – scadere de 18%.

Topul vanzarilor pe autoturisme:

In primele doua luni ale acestui an topul marcilor cele mai bine vandute in Romania arata astfel:

1)    Dacia – 25% - 1.927 unitati;
2)    Skoda – 10.7% - 808 unitati;
3)    Volkswagen – 10.1% - 759 unitati;
4)    Renault – 6.5% - 492 unitati;
5)    Ford – 5.8% - 435 unitati;
6)    Hyundai – 5.4% - 407 unitati.

In topul pe modele, Dacia Logan este fruntas urmat de Dacia Duster, Skoda Octavia, Dacia Sandero si Renault Clio. Dacia si Volkswagen domina si topul celor mai bine vandute masini comerciale in primele doua luni ale acestui an. Din totalul vanzarilor din Romania in perioada analziata, 81% au fost facute de persoane juridice si 19% de persoane fizice.

Oficialii APIA spun ca: „In plus, continua sa se manifeste, impactul negativ al importului masiv de vehicule rulate care, la un volum de aproximativ 34.000 unitati la autoturisme si 7.500 la vehicule comerciale, au o crestere de 49%, respectiv 16% fata de 2012. Din aceste cifre, rezulta ca la fiecare autoturism nou vandut in Romania au fost aduse alte patru rulate, si mai grav fiind faptul ca 20.837 (peste 60%) dintre acestea din urma sunt mai vechi de 10 ani, adica de trei ori mai multe decat s-au vandut noi prin retelele nationale ale producatorilor autohtoni si importatorilor autorizati”.

In legatura cu implementarea recenta a Timbrului de Mediu, oficialii APIA au spus urmatoarele: „In acest context, initiativa Guvernului de a introduce timbrul de mediu este binevenita, obiectivul declarat al acestuia fiind de a filtra, pe cat posibil, autovehiculele poluante. Conceptul este, de asemenea, in linie cu recomandarile Comisiei Europene, dar, pentru a-si produce efectele asteptate, consideram ca el va trebui sa fie dublat de un nou concept al impozitului anual care, pe langa achizitie (timbrul de mediu) sa stimuleze si detinerea unui autovehicul cat mai putin poluant”.

Productia Auto din Romania in 2013:

In Februarie 2013 productia auto a crescut cu 5.3% fata de luna Ianuarie ceea ce rezulta o crestere de 18.9% in primele doua luni fata de aceleasi doua luni din 2012. In aceasta perioada productia de autoturisme a crescut cu 27.3% in timp ce productia de vehicule comerciale a scazut.

Exportul de autovehicule in 2013:

In primele doua luni s-a inregistrat o crestere de 10.6% fata de aceasi perioada a anului trecut, cu un volum de 58.026 unitati exportate.
Pe termen scurt, evolutia pietei auto din Romania depinde de noi factori precum, timbrul de mediu, Programul Rabla sau limitarea deductibilitatii amortizarii. Oficialii APIA sunt de parere ca Programul Rabla si Timbrul de Mediu ar trebui sa stimuleze vanzarile auto pentru persoanele fizice.


 

Inregistrare

Atentie: In campul "Utilizator" nu se accepta spatii.