Joomla Slide Menu by DART Creations
Prima Pagina >> Noutati >> 34% Din automobilele din Romania au probleme la franare

Sondaj de opinie

Cel mai bun constructor?
 



34% Din automobilele din Romania au probleme la franare
Scris de Iacob Sergiu   
Miercuri, 20 August 2014 13:40

lichid-de-franaConform unui studiu realizat cu informatii de la mai multe service-uri independente din Europa s-a descoperit ca 34% din conducatorii auto din Romania nu acorda importanta lichidului de frana. Acest comportament a dus la rata de 17% de expunere neintentionata la accidente rutiere.

Lichidul de frana; calitatea este foarte importanta.

In perioada in care a avut loc acest studio s-a testat de asemenea si calitatea lichidului de frana folosit de conducatorii auto. Conform studiului in Europa, 41% din conducatorii auto folosesc lichid de frana sub standardele recomandate care nu permite sistemului modern de franare sa functioneze la capacitate maxima.

Orice lichid de frana in timp absoarbe umezeala din atmosfera, ceea ce in timp reduce eficienta franelor prin scaderea punctului de fierbere. Daca acest punct de fierbere scade sub 180°C, lichidul de frana nu isi mai face treaba si aceasta poate duce la probleme majore in functionarea sistemului de franare.

Expertii in domeniu au afirmat ca lichidul de frana trebuie schimbat atunci cand punctul de fierbere atinge 200°C. Dar aceasta nu este o regula absoluta fiindca pe perioada studiului au fost gasite si autovehicule care functionau cu lichidul de frana care a atins punctul de fierbere de 150°C.

Chiar si in Europa acesta problema este una majora avand in vedere ca 71% din soferii intervievati nu stiau ce rol are lichidul de frana.

“Calitatea slaba al fluidului care controleaza o componenta esentiala de siguranta a masinii este alarmanta, la fel cum este si lipsa de intelegere a modului in care acesta functioneaza.

Din nefericire, odata ce lichidul de frana este contaminat, exista un risc foarte mare ca lichidul sa clocoteasca. Acest lucru se poate intampla in conditii de oprire sau de pornire sau daca se remorcheaza ceva. Totodata, aceasta problema este dificil de diagnosticat, in conditiile in care dupa accident, lichidul se raceste din nou si pare a fi normal”, astfel a afirmat Mike Bewsey de la Cosan Lubricants, distribuitor Mobil Car Care in Europa.

Lichidul de frana vechi sau de proasta calitate este unul din motivele care duc la cele mai multe accidente rutiere. Desi nivelul lichidului de frana face parte din verificarea ITP, calitatea acestuia nu este.

“Multi soferi considera in mod eronat ca daca au trecut cu bine testul ITP,  starea lubricantilor si a altor chimicale este foarte buna.  Insa doar testarea temperaturii punctului de fierbere arata calitatea lichidului de frana. Deoarece acest aspect nu este parte din testarea standard, obligatia de a se asigura ca masina este in siguranta, ii revine soferului.”, a mai afirmat Mike Bewsey.

Starea lichidului de frana eficientizeaza franarea.

Sistemele moderne de franare sunt actionate de presiunea hidraulica exercitata de lichidul de frana. Aceasta presiune este creata prin apasarea pedalei de franare. La orice franare, chiar si in conditii ideale se genereaza caldura la franare. De acceea lichidul de franarea trebuie sa aiba o toleranta cat mai mare la caldura pentru a fi eficient.

Cu toate acesta, orice lichid de frana absoarbe umezeala din mediul inconjurator ceea ce in timp reduce eficacitatea lichidului si duce la scaderea punctului de fierbere.
Cand punctul de fierbere al lichidului de frana scade prea mult se resimte efectul de “pedala moarta” si aceasta va duce la un efect diminuat la franare. Dar daca lichidul de frana se raceste poate da impresia ca franele au revenit la normal. Cu toate acestea aceasta situatie de pedala moarta se va repeta la urmatoarea folosire a franelor.

Din cauza accidentelor cauzate de lichidul de frana vechi sau de proata calitate aceasta conditie a lichidului a primit un nou nume “criminalul silentios”.


 

Inregistrare

Atentie: In campul "Utilizator" nu se accepta spatii.