Joomla Slide Menu by DART Creations
Prima Pagina >> Noutati >> 4 Tronsoane finalizate pana la sfarsitul anului
4 Tronsoane finalizate pana la sfarsitul anului
Scris de Iacob Sergiu   
Joi, 05 Decembrie 2013 14:25

autostrada-timi-lugojPremierul Victor Ponta a declarat marti ca pana la sfarsitul acestui an vor mai fi date in folosinta patru tronsoane de autostrada. Impreuna aceste patru tronsoane totalizeaza o distanta de 105 kilometri.

 

Proiecte ce urmeaza a fi finalizate:

Printre cele patru tronsoane mentionate de premier avem ca si tronson aproape finalizat portiunea: Nadlac – Arad despre care oficialul guvernamental a afirmat ca “doar constructorul este in inchisoare, iar cel care i-a dat lucrarea este prin Parlament”. De asemenea si tronsonul Timisoara – Lugoj – Deva – Sibiu este inca in stadiu de lucru si va fi finalizat in curand.

Victor Ponta a afirmat ca: "La finele acestui an se dau in folosinta inca patru tronsoane totalizand 105 kilometri de autostrada. S-a finalizat licitatia pentru Autostrada Sebes — Turda si, din economiile facute la POS — T, putem licita si construi din programul european 2007 — 2013 tronsonul de autostrada Turda — Targu Mures. Practic, in luna ianuarie, pot fi demarate toate procedurile si astia sunt toti banii pe 2007 — 2013".

Acesta a mai spus ca in bugetul anului viitor vor fi prevazute si costurile de constructie si finalizare a segmentului de autostrada Bors – Suplacu de Barcau si costurile necesare pentru finalizarea autostrazii ce va uni localitatile Galati si Braila.

Proiecte noi:

Printre proiecte noi, primul ministru a mentionat autstrada Pitesti – Ramnicu Valcea (a carei prin tronson va trece prin localitatea Curtea de Arges) si autostrada Ungheni – Tg. Neamt – Barcau.

Premierul a mai afirmat urmatoarele: "Noi tronsoane care pot fi finantate din fonduri de coeziune si din Connecting Europe Facility — nu putem da banii unde vrem noi, ci doar unde considera Comisia Europeana ca reprezinta culoare de transport incluse in TEN — T Core. Aici, vom demara Autostrada Pitesti — Ramnicu Valcea, primul tronson, care trece pe la Curtea de Arges. De asemenea, Autostrada Ungheni — Targu Neamt spre Bacau si inca trei tronsoane dinspre Ploiesti, dinspre Bucuresti — Buzau, Focsani, Autostrada Sud Bucuresti — Alexandria si segmentul de autostrada intre Craiova si Calafat, care va fi finantat din Connecting Europe Facility. Tot ce aveti in fata constituie aproape trei miliarde de euro si practic se termina banii din fondurile de coeziune. Alti bani nu avem in fondurile de coeziune. Acestea sunt tronsoanele cu care suntem foarte avansati, le putem licita si le putem incepe in 2014"

Din Fonduri Europene:

Fondurile de dezvoltare regionala vor finanta tronsoanele Sibiu – Brasov si Brasov – Bacau. Valoarea totala a finantarii europene va fi de 1.8 miliarde de euro.  Aceste doua tronsoane vor uni Moldova si Transilvania si se va indrepta spre iesirea vestica din tara.

In legatura cu tronsoanele finantate in regim de concesiune premierul a afirmat ca in data de 9 decembrie se va depune oferta pentru autostrada Comarnic – Brasov. "Este tronsonul cu cel mai mare trafic din Romania, nu doar pentru aceasta caracteristica de turism — pe acolo merg bucurestenii in weekend — ci, mai ales, pentru legatura intre Ardeal si Bucuresti", a afirmat premierul.

 In final, premierul Victor Ponta a mai afirmat urmatoarele: "Practic, pana in 2018, putem da in folosinta din fondurile pe care le avem astazi, din fonduri europene si din concesiuni si fonduri publice aceste segmente de autostrazi. Unim, practic, toate regiunile istorice si avem iesiri spre granitele importante cu Moldova, Ungaria si Bulgaria. Fondurile de la buget pot asigura anual intre 750 de milioane de euro si un miliard de euro pe care Guvernul si apoi Parlamentul le aproba in bugetul anual. Este o decizie pe care, in fiecare an, Guvernul si Parlamentul trebuie sa o discute si probabil sa stabileasca prioritatile. Este nevoie de o strategie de dezvoltare, astfel incat lucrarile sa nu se mai desfasoare haotic, pe mici bucatele, care nu au legatura intre ele".

"Odata cu inceputul noului exercitiu financiar 2020 — 2027 exista ca prioritati stabilite pe care le finantam atat din fondurile europene, din bugetul de stat sau din concesiuni tronsoanele care vor uni alte cateva importante regiuni si orase din Romania. Vreau sa va propun ca obiective legatura istorica dintre regiunile istorice, beneficiile economice, practic primele 15 orase ale tarii, in afara de Bucuresti, vor avea acces la reteaua de autostrada si dezvoltarea sectoarelor economice. Ideea principala este ca in cadrul USL, a grupurilor parlamentare sau a Guvernului sa avem o strategie pe care o acceptam si o sustinem cu totii si sa ne tinem de ea" a afirmat acesta in incheiere.


 

Inregistrare

Atentie: In campul "Utilizator" nu se accepta spatii.