Joomla Slide Menu by DART Creations
Prima Pagina >> Noutati >> 78% Dintre soferii europeni circula cu cauciucuri desumflate sau uzate

Sondaj de opinie

Cel mai bun constructor?
 



78% Dintre soferii europeni circula cu cauciucuri desumflate sau uzate
Scris de Iacob Sergiu   
Joi, 13 August 2015 10:18

siguanta-anvelopelor-bridgestoneConform unui studiu realizat de catre producatorul de anvelope Bridgestone, 78% dintre conducatorii auto din Europa circula cu cauciucuri dezumflate sau uzate peste limita legala. Atat gradul ridicat de uzura cat si presiunea incorecta prezinta diverse pericole pentru soferi.

 

Acest studiu s-a bazat pe rezultatele a 28.000 de verificari gratuite ale sigurantei anvelopelor. Procentul de 78% descoperit in urma acestui studiu este alarmant avand in vedere ca este in crestere cu 25%. Acestia au presupus ca cele mai probabile cauze pentru aceasta crestere sunt: criza economica, majorarea pretului carburantilor si scaderea puterii de cumparare.

Gradul de uzura si presiunea necorespunzatoare reduce stabilitatea si controlul asupra directiei masinii dar si creste distanta de franare.

Nevoile soferilor privind anvelopele:

Conform studiilor Bridgestone prioritatea a aproape 50% a soferilor este “siguran?a ?i controlul īn condi?ii de carosabil umed”. Cele mai importante aspecte ale anvelopei la acest capitol este “mentinerea controlului in toate conditiile” si “distanta scurta de franare pe drumuri acoperite pe gheata si zapada”. Cu toate acestea s-a descoperit ca cele mai bine cumparate anvelope sunt si acelea cu pretul cel mai mic.

Astfel o mare parte din soferi prefera sa cumpere anvelope din import, la pret redus, in special cele fabricate in China. Studiul Bridgestone a aratat ca soferii nu au o intelegere buna despre calitatea anvelopelor.

Despre Intretinerea anvelopelor:

Intretinerea anvelopelor include doua mari categorii: uzura si presiunea acestora.

Despre uzura anvelopelor – Din cei circa 28.000 de soferi verificati de catre Bridgestone, 25% conduceau vehicule sub limita legala a adancimii profilului benzii de rulare de 1.6 mm. Mai rau, acestia se gandeau sa si amane inlocuirea anvelopelor.  Pericolele rularii cu anvelope uzate sunt: pierderea aderentei pe carosabil umed si riscul de explozie al anvelopei.

Despre presiunea anvelopelor – Din totalul autovehiculelor verificate prin acelasi studiu 78% aveau anvelopele sub presiunea corecta. Printre pericolele conducerii unei masini cu roti desumflate gasim: reducerea distantei de franare si reducerea capacitatii de a efectua manevre in siguranta dar si cresterea consumului de carburanti. De asemenea circularea cu roti dezumflate duc la uzura mai rapida a acestora.

“Conducerea unui autovehicul cu anvelope a c?ror presiune este prea sc?zut? nu este doar periculoas?, ci ?i o risip? enorm? de carburant ?i o cauz? important? de emisii de carbon, care ar putea fi evitate cu u?urin?? prin verific?ri simple ?i regulate. Īn mod ideal, ?oferii ar trebui s? ī?i verifice presiunea īn anvelope o dat? pe lun?. De asemenea, ar fi o idee bun? s? verifice adāncimea benzii de rulare ?i s? depisteze orice daune sau semne de uzur?.Unii oameni au tendin?a s? uite c? o presiune incorect? ?i/sau anvelopele uzate pot avea un impact considerabil asupra controlului direc?iei ?i frān?rii. Mul?i consider? c? anvelopele sunt doar ni?te obiecte negre ?i rotunde, o achizi?ie de necesitate, īns? nu trebuie s? uit?m c? acestea sunt singurul punct de contact cu carosabilul, de m?rimea a 4 c?r?i po?tale!” , conform lui Andy Davies, Managing Director la Bridgestone Europe.

Testul de franare pe carosabil umed:

Cei de la  Bridgestone au efectuat teste interne pentru a compara eficienta franarii intre anvelopele premium si cele de import la pret scazut. Diferenta in distanta de franare a fost de 4 metri in aceleasi conditii. Aceasta reprezinta distanta medie a unu autovehicul. Astfel in cazul unei franari brusta, calitatea anvelopei poate face diferenta intre daune mici si un accident sever.

In urma studiului, cei de la Bridgestone au recunoscut tentatia cumparatorilor de a face economii pe termen scurt cumparand anvelope mai ieftine din import. Dar pe termen lung si la scara mai mare, aceste decizii pot fi foarte costisitoare atat financiar cat si privind vietile umane.


 

Inregistrare

Atentie: In campul "Utilizator" nu se accepta spatii.