Joomla Slide Menu by DART Creations
Prima Pagina >> Noutati >> Actele necesare pentru schimbarea permisului de conducere
Actele necesare pentru schimbarea permisului de conducere
Scris de Iacob Sergiu   
Vineri, 19 Iulie 2013 11:15

permis-conducere-nou-2013Conform unui act normativ recent eliberat inspre dezbatere publica de catre Ministerul Afacerilor Interne la eliberarea unui nou permis de conducere va fi nevoie de o cerere depusa de titularul la care vor fi atasate o serie de documente.

 

Noul proiect de lege:

Proiectul de lege recent lansat de Ministerul Afacerilor Interne spre dezbatere include conditiile de eliberare a noilor permise de conducere sau a duplicatului la expirarea valabilitatii administrative fie ca permisul a fost deteriorat, furat, pierdut ori in cazul schimbarii numelui titularului.

Conditiile se aplica la eliberarea permisului de conducere cu o noua valabilitate administrativa (inainte sau dupa data de expirare), permisul de conducere inainte de expirare in cazul schimbarii numelui titularului sau la elibrarea duplicatului permisului de conducere in cazul furtului, pierderii sau deteriorarii originalului inainte de expirare.

Actele necesare la eliberarea noului permis:

Procesul de obtinere a unui nou permis de conducere va incepe intotdeauna cu depunerea unei cereri in acest sens la oricare serviciu public comunitar DRPCIV. Cetatenii romani cu resedinta in Romania dar care traiesc temporar in strainatate pot depune cereri printr-o persoana imputernicita prin procura speciala la misiunile diplomatice sau oficiile consulare romanesti.

Conform actului normativ cererea de eliberare a unui permis nou va fi insotit de urmatoarele documente:

•    Actul de identitate al titularului in original si copie (doar copie in cazul romanilor in strainatate);
•    Procura speciala si actul de identitate al persoanei imputernicite in original si copie (doar copie in cazul romanilor in strainatate);
•    Dovata platii taxelor si tarifelor pentru eliberarea permisului de conducere;
•    Documentul doveditor ca titularul este apt de conducere dpdv medical;
•    Permisul de conducere (daca nu a fost pierdut sau furat);
•    O declaratie pe propria raspundere a titularului din care rezulta pierderea/furtul permisului;
•    Doua fotografii recente ale titularului de dimensiunea 35x38.5mm.

Procedurile dupa depunerea cererii:

In urma depunerii cererii cu toate documentele aferente in Sistemul Informatic National permisul de conducere actual isi pierde valabilitatea. Pana la eliberarea noului permis se va elibera titularului un document de valabilitate de 15 zile care va atesta depunerea actelor.

Noul permis de conducere va fi livrat la adresa din Romania mentionata de titular sau poate fi ridicata de la serviciul public comunitar indicat in cererea depusa.

Un permis nou cu aceasi valabilitate administrativa sau un duplicat poate fi eliberat si in cazul in care documentul original a fost retinut pe teritoriul unui alt stat. Aceasta in cazul in care nu s-a dispus suspendarea ori anularea dreptului de a conduce.

Nota! Nu se vor elibera permise de conducere in situatiile in care titularii permiselor au savarsit contraventii care au dus la retinerea permiselor.


 

Inregistrare

Atentie: In campul "Utilizator" nu se accepta spatii.