Joomla Slide Menu by DART Creations
Prima Pagina >> Noutati >> Ce s-a intamplat cu cel mai mare viaduct din Romania?

Sondaj de opinie

Cel mai bun constructor?
 



Ce s-a intamplat cu cel mai mare viaduct din Romania?
Scris de Iacob Sergiu   
Joi, 21 Februarie 2013 13:42

Viaduct Suplacul de BarcauIn apropierea localitatii Suplacul de Barcau timp de 3 ani s-au desfasurat lucrari de constructie la cel mai mare viaduct din Romania si cel de-al doilea mai lung viaduct din Europa dupa cel de la Millau din Franta. Afla ce s-a ales de aceste lucrari dupa 3 ani de munca.


    O parte din Autostrada Transilvania, viaductul de langa Suplacul de Barcau ar fi trebuit sa fie lung de 1.8 kilometri si ar fi fost construit de catre firma Americana Bechtel. Confom constructorilor pentru a finaliza aceasta lucrare ar fi fost nevoie de 88.000 metri cubi de beton, 1.3 tone de cablu tensionat, 360 de grinzi pre-turnate si 6.5 tone de armature. Aceasta lucrare in sine ar fi crescut valoarea tronsonului cu 60 de milioane de euro.

    In prezent tronsonul Suplacul de Barcau – Bors din care face parte si viaductul mentionat anterior este singura portiune din Autostrada Tranzilvania care inca apartie contractual companiei constructoare americane Bechtel. Restul tronsoanelor au fost cu timpul renegociate cu alte firme.

    Singurul tronson nefinalizat din Autostrada Transilvania, cel intre Bors si Suplacul de Barcau reprezinta 52 de kilometric din totalul de 415 ai intregii autostrazi. Dan Sova, ministrul delegate pe proiecte de infrastructura intentioneaza sa finalizeze permanent lucrarile cu americanii de la Bechtel. Incetarea complete a relatiilor contractual implica si plata la zi a datoriilor acumulate in valoare de 50 de milioane de euro.

    ”Trebuie s-o spun cu tot regretul, dar inten?ia mea ferm? este de a propune companiei Bechtel īncetarea complet? a rela?iilor contractuale cu plata datoriilor acumulate la zi, care se ridic? undeva la 50 de milioane de euro, din anul 2012. ?i ca politician, ?i ca ?i cet??ean al Romāniei, m? doare s? fac acest lucru, īns? s-ar ajunge la ni?te sume astronomice dac? s-ar pune problema termin?rii tronsonului Suplacu de Barc?u - Bor?, singurul unde compania Bechtel mai lucreaz?. Mai precis, ar mai fi necesar? o sum? de 250 de milioane de euro pentru finalizarea acestui tronson” a declarat Ministrul Dan Sova.

    In prezent stadiul lucrarilor pe acest tronson este de 50,12% finalizat iar noul termen limitat a fost setat pe luna Decembrie 2013. Victor Ponta, premierul Romaniei este de parare ca o solutie pentru finalizarea acestui tronson ar fi un parteneriat public – privat.

    Victor Ponta a declarat urmatoarele: „Este esen?ial pentru Romānia, nu numai pentru Transilvania, ca acel proiect corect ?i bun ?i inteligent din 2004 s? fie continuat, nu cu cei de la Bechtel. Resursele nu pot veni doar din bugetul de stat. Pot veni ?i din bugetul de stat ?i pot veni din dezvoltarea Parteneriatelor Public-Private“.

    Constructia autostrazii Transilvania a inceput in mod official in urma cu 8 ani si pana in prezent s-a investit 1,6 miliarde plus penalizari.


 

Inregistrare

Atentie: In campul "Utilizator" nu se accepta spatii.