Joomla Slide Menu by DART Creations
Prima Pagina >> Noutati >> Emisiile de noxe vor fi dezbatute in Parlamentul European.
Emisiile de noxe vor fi dezbatute in Parlamentul European.
Scris de Iacob Sergiu   
Luni, 21 Ianuarie 2013 12:35

taxa-de-poluare-auto-va-fi-redusa5148Noua legislatie privind emisiile de CO2 provenite de la autovehicule va fi discutata saptamana aceasta de catre reprezentantii statelor member UE. Opiniile privind aceasta legislatie sunt diverse intre politicienii europeni.


Standardele de noxe auto in UE:

    In cadrul Parlamentului European se va dezbate saptamana aceasta propunerea Comisiei Europene de a aplica la nivel european noi standarde de emisii ale autovehiculelor. Aceste standarde vor fi mult mai drastice decat pana in prezent.

    O decizie va fi dificil de luat in aceasta privinta datorita faptului ca deja s-au conturat doua tabere cu pareri distincte. Pe de o parte se afla cei ce cred ca standardele ar trebui sa fie mai drastrice iar de cealalta parte sunt cei ce cred ca noile reglementari ar putea avea efecte serioase asupra producatorilor de vehicule.

Opiniile Parlamentarilor Europeni:

    Astfel daca reprezentantii Irlandei in Parlamentul European sunt de parere ca nivelul acceptat al noxelor emisde de automobile ar trebui ajustat in jos, reprezentantii Germaniei considera ca o tinta de 95g.CO2/km este ambitioasa si ca ar trebui luata in considerare doar ca medie a intregului parc vandut anual de un producator de autovehicule.

    Parlamentarul Thomas Ulmer a afirmat astfel: „având în vedere că vehiculele mari sunt cele care joacă rolul de pionier în domeniul tehnologiei auto trebuie propus un sistem realist de stimulente care să promoveze dezvoltarea și utilizarea de noi și ecologice concepte de propulsie”.

    Grupul german Daimler este de acord cu propunerea aceasta fiind de parere ca marii producatori de camioane pentru transport ar trebui lasati sa produca in continuare astfel de vehicule atata timp cat produc si masini mici si economice care sa contrabalanseze emisiile de noxe. Astfel de automobile economice ar fi electrice sau hibrid.

    Membrul britanic al Parlamentului European Fiona Hall este de parere ca marii producatori se vor folosi de aceasta lege pentru a continua productia de autovehicule poluante folosind cateva modele economice ca paravan. Aceasta a afirmat urmatoarele ca si contraargument lui Ulmer: „este îndoielnic că aceste tip de stimulent va aduce mai multe vehicule electrice pe șosele. Ceea ce ar face, cu siguranță, ar fi să permită producătorilor să producă mașini cu emisii poluante foarte mari”.

    Exista de asemenea si anumita grupuri care sunt impotriva „supercreditelor”. Acestea sunt de parere ca acest sistem ar anula beneficiile noilor reglementari asupra cumparatorilor de masini. Acestia au afirmat astfel: „Atingerea standardului de 95 gr CO2/km în 2020 ar însemna și o reducere anuală a costurilor cu combustibilul cuprinsă între 344 și 465 de euro pentru fiecare persoană care achiziționează o mașină (n.n. – asta pentru că emisiile reduse au o corespondență directă în consumul de carburant). Prin această reducere ar putea fi estompată creșterea costurilor de producție (n.n. – in consecință, a prețurilor) pentru mașinile cu tehnologii noi și performante.”

    Nu doar proiectul supercreditelor a fost dezbatut. Parlamentarul din Marea Britanie Fiona Hall a criticat si lipsa de viziune dupa 2020 cand legislatia ce se afla in dezbatere acum se va finaliza.

    Conform parlamentarului britanic, Statele Unite ale Americii care a impins reglementariloe privind emisiile de noxe pana in anul 2025 ar trebui sa dea de gandit si Uniunii Europene. Aceasta a incheiat afirmand ca tinta de emisii ale poluarii pana in 2025 ar trebui sa fie de 70 gr CO2/km.


 

Inregistrare

Atentie: In campul "Utilizator" nu se accepta spatii.