Joomla Slide Menu by DART Creations
Prima Pagina >> Noutati >> Intretinere de 12 milioane de euro pe autostrazi.

Sondaj de opinie

Cel mai bun constructor?
 



Intretinere de 12 milioane de euro pe autostrazi.
Scris de Iacob Sergiu   
Joi, 24 Martie 2011 12:21
Autostrada SoareluiAutostrazile in Romania, pe langa faptul ca dureaza o vesnicie sa fie construite mai ne costa si o avere sa le intretine. Spre exemplu, autostrada soarelui desi nefinalizata inghite sume mari de bani pentru reparatii si intretinere. La cei 150 de kilometri, aceasta autostrada a consumat peste 500.000 de euro pentru reparatiile carosabilului.

In aceasi situatie se afla si autostrada A2, Bucuresti-Pitesti care a consumat alti 500.000 de euro anul trecut pentru reparatii. Alte costuri mari si inexplicabile sunt costurile de cadastru sau reparatii ale grupurilor sanitare de pe A2 care au ajuns la suma de 70.000 de lei . In 2008, doar paza pentru Autostrada A1 Bucuresti Pitesti a costat 1.000.000 de euro si inca 100.000 pentru cadastrul celor doua autostrazi.

Intretinerea de iarna a celor doua Autostrazi a costat 4.200.000 de euro , iar reparatiile pe A1 au costat alti 400.000 de euro din bugetul statului. Utilajele de deszapezire inchiriate de CNADNR au costat peste 3.500.000 pentru ambele autostrazi. De multe ori, problemele intalnite in constructia autostrazilo au fost de tipul, studiilor de fezabilitate incorecte, sau compozitia asfalrului indoielnica. Aceste probleme au generat de fiecare data costuri din ce in ce mai mari.

In urma unoar analize speciale asupra tronsoanelor IV si V ale autostrazii spre mare s-au constat costuri suplimentare de milioane de euro la statia de taxare din Fetesti. Potrivit raportului de audit , au fost atribuite 4 milioane de euro fara licitatie publica.

Alte costuri uriase au fost generate de serviciile de proiectare a statiei de taxare. Aceasta a costat CNADNR 145.000 de euro, dar acesta nu s-a gasit intr-un contract legal. Biroul de presa al companiei a declarat ca au recuperat banii dar raportul de audit relateaza o alta poveste.

Daca in unele locuri reparatiile si intretinerea sunt prea scumpe pentru buzunarele noastre, in alte locuri nu avem bani nici sa deschidem santiere, cazul autostrazii Cernavoda Medgidia. Cei 19 kilometri ai autostrazii nu vor fi terminati nici in acest an datorita unor dispute intre Ministerul Transportului si constructorului Colas. In cazul in care compania constructoare Colas nu se va conforma noilor prevederi pana la data de 15 aprilie 2011 se va rezilia contractul.

 

Inregistrare

Atentie: In campul "Utilizator" nu se accepta spatii.