Joomla Slide Menu by DART Creations
Prima Pagina >> Noutati >> Legea pentru asistarea clientilor la reparatii.

Sondaj de opinie

Cel mai bun constructor?
 



Legea pentru asistarea clientilor la reparatii.
Scris de Iacob Sergiu   
Miercuri, 04 Mai 2011 11:52

Asistarea la reparatii in serviceLegea care va obliga detinatorii de service-uri sa lase clientii sa asiste la reparatii va fi dezbatuta in Parlament in curand. Majoritatea service-urilor din reprezentantele auto sustin ca au un sistem care sa permita asistarea, dar ce se va intampla cu atelierele mici?


    In legatura cu aceast proiect de  lege, parerile sunt impartite intre service-urile mari care deja detin sisteme care sa sustina aceasta schimbare a legii si cele mici pentru care aceasta schimbare ar putea fi o investitie prea mare.

    Marius Bocsa, seful departamentului de marketing al Auto Cobalscescu, dealer Renaul, Dacia, Nissan si Saab a declarat ca : Nu consider ca legea va schimba major decizia romanilor de a veni la un service reprezentanta sau la un service de cartier. In prezent, la noi clientii au posibilitatea sa isi urmareasca masina in service printr-un sistem de camere postate in atelier cu ecrane in spatiile de asteptare pentru clienti. Legea nu se refera si la prezenta clientilor in atelier, pentru ca trebuiesc respectate niste reguli de protectie.

    Reprezentatii Adrian Motors sustin ca Romanii nu vin in service pentru ca nu pot sta langa masina, nu acestea sunt barierele. Avem camere de supraveghere si le permitem clientilor accesul in service. O problema in viitor va fi legislatia privind protectia muncii pentru ca intrand sub elevator, fiind langa polizor, clientul trebuie sa aiba un instructaj dupa care poate sta langa masina. Avem spatii pentru clienti unde pot sta la masa si privi prin geam, sau pe camere. In prezent ii lasam pe clienti sa isi vada masina, insa insotiti. Daca vrea clientul sa isi vada masina, nu ii restrictionam accesul, insa trebuie facut acest lucru in conditiile respectarii securitatii muncii si standardelor impuse de producator.

    Acestia au mai afirmat ca unele service-uri nu lasa clinetii sa asiste in timpul reparatiilor la masinile lor fiindca aceasta este o cerinta impusa de producatorul auto. Conform unor service-uri, increderea romanilro in service-uri va creste odata cu intrarea in vigoare a acestei legi. Reprezentatii firmei Lecarro Ploiesti au spus urmatoarele in privinta cu legea noua : Ar trebui sa vina mai multi clienti, din moment ce acestia pot vedea lucrarea. Insa trebuie sa ramana intr-o zona ferita pentru a nu se accidenta. Dispozitivele audio si video prin care clientul poate asista la reparatii sunt deja instalate la noi. Este o conditie impusa prin normele europene. Este dreptul clientului sa isi vada masina.

    Totodata cu obligativitatea permiterii clientilor sa asiste, actul legislativ va permite clientilor sa refuze semnarea devizului si plata reparatiilor in cazul in care firma reparatoare nu garaneaza reparatiile.  Se presupune deasemena ca prin contestarea executiei reparatiilro se va ajunge la un blocaj in activitatea service-urilor, dar nu si in cazul receptioarii masinilor.


 

Inregistrare

Atentie: In campul "Utilizator" nu se accepta spatii.