Joomla Slide Menu by DART Creations
Prima Pagina >> Noutati >> Lucrarile la autostrazi au intrat in prelungiri
Lucrarile la autostrazi au intrat in prelungiri
Scris de Iacob Sergiu   
Joi, 18 Iulie 2013 10:26

autostrada-marea-neagraDesi majoritatea tronsoanelor de autostrada care trebuiau sa fie finalizate inca din luna Aprilie a acestui an, pe acestea se lucreaza zi si noapte. Conform constructorilor mai este nevoie de doar cateva luni pentru finalizarea acestora.

 

    Problemele cu care se confrunta constructorii autostrazilor din Romania sunt variate, de la cele naturale precum ploile si alunecarile de teren la cele financiare cum ar fi insolventa. Cu toate acestea, pana la sfarsitul acestui an ar trebui sa avem cateva zeci de kilometri noi de autostrada.

Lucrarile din 2013:

    Stadiul lucrarilor in prima jumatate a acestui an pe tronsoanele de autostrada intre Nadlac si Sibiu erau destul de avansate, chiar inainte de graficul stabilit in contracte. Informatiile CNADNR confirma ca la 4 din 6 loturi lucrarile au depasit stadiul de 70%.

    Marius Mitrofan, directorul tehnic de proiect al Strabag, constructorul responsabil de lotul 1 Orastie – Sibiu a declarat ca: „După raportările noastre, la 30 iunie, stadiul fizic al lucrărilor era de 71%. Noi avem cereri clare şi bine documentate, trimise către CNADNR, că vom termina lucrările până la 30 septembrie 2013“.

    O situatie similara a fost prezentata de Mircea Meluţ, managerul de proiecte de la Straco, constructorul lotului 2 al aceluiasi tronson.  Acesta a afirmat urmatoarele: „În urmă cu câteva minute am participat la o şedinţă cu reprezentanţii Companiei de Autostrăzi, unde am dezbătut şi subiectul referitor la raportările făcute. Diferă formula de calcul, probabil ei folosesc un alt sistem, dar al nostru este cel corect“.

Lucrarile cu probleme:

    Probleme in constructia lotului alocat se regaseste chiar si la constructorii cei mai promitatori, cum ar fi cazul austriecilor de la Alpine care au ajuns la stadiul de 75% cand au intampinat dificultati si nu s-au putut incadra in termenul stabilit (Aprilie 2013). Lucrarile au avansat cu doar 0.25% in doua luni fiindca firma a intrat in insolventa.

    Chiar si italienii de la Impregilo, constructorii celui de-al treilea lot (Orastie – Sibiu) care au avansat cu 12.6% in primele 4 luni ale acestui an au intampinat dificultati care au dus la o inaintare a lucrarilor cu doar 3% in ultimele 2 luni.

    Probleme se regasesc si pe tronsonul Arad – Timisoara cu constructorii FCC si Astaldi care au fost nevoiti sa execute lucrari de reparatie.

Situatia lucrarilor la autostrazi dupa primele 6 luni din 2013:

Proiect (KM) Constructor 1 Ianuarie 1 Iulie Termen de finalizare/Situatie
Nadlac - Arad, lotul 1 (22.2 km) in evaluare 20% - 12 luni de la reluarea lucrarilor
Nadlac - Arad, lotul 2 (16.6 km) Alpine Bau Gmbh 75,4% 84.7% 22 August 2013
Centura Arad (12.25 km) FCC&Astaldi 100% 100% Dat in folosinta.
Arad - Timisoara (32.2 km) FCC&Astaldi 98.7% 99% Dat in folosinta/reparatii.
Timisoara - Lugoj, lotul 1(9.5 km) Spedition UMB - Technostrade 99.6% 100% Dat in folosinta.
Lugoj - Deva, lotul 1 (27.4 km) Tirena Scavi 51% 76.8% August 2013.
Deva - Orastie (32.5 km) Strabag&Straco 79% 99.8% Dat in folosinta.
Orastie - Sibiu, lotul 1 (24 km) Strabag 46% 66% August 2013.
Orastie - Sibiu, lotul 2 (19.7 km) Straco 53% 60,8% Noiembrie 2013.
Orastie - Sibiu, lotul 3 (22 km) Impregilo 58% 73,1% 2013/2014
Orastie - Sibiu, lotul 4 (16 km) Astaldi&Euro Construct Trading 53% 70,7% Noiembrie 2013.

 

Inregistrare

Atentie: In campul "Utilizator" nu se accepta spatii.