Joomla Slide Menu by DART Creations
Prima Pagina >> Noutati >> M?surile de rectificare bugetar? ar putea falimenta retailerii auto

Sondaj de opinie

Cel mai bun constructor?
 



M?surile de rectificare bugetar? ar putea falimenta retailerii auto
Scris de Iacob Sergiu   
Joi, 09 Aprilie 2009 12:31
New-cars-sales-leasingMinisterul Finan?elor ?i-a f?cut cunoscut? recent o ini?iativ? care deja a stārnit controverse puternice īn rāndurile companiilor auto. Din dorin?a de a strānge mai mul?i bani la buget, ministerul ī?i propunere o serie de m?suri ce ar putea duce la falimentul intreprinderilor mici ?i mijlocii. Reprezentan?ii retailerilor din domeniul auto au ?i īnaintat deja cāteva proteste, cel mai afectat segment fiind cel al leasingului care ar putea fi distrus complet in condi?iile īn care ocup? 60+70% din pia?a auto actual?.


Odat? cu criza economic?, īncas?rile la bugetul de stat au intrat pe o curb? descendent?. Pentru a stopa acest neajuns, Guvernul preg?te?te o ordonan?? care s? cuprind? un set de prevederi menite a reduce cheltuielile bugetare cu 1,1% dar ?i introducerea impozitului forfetar, eliminarea cheltuielilor deuctibile pentru repara?iile autovehiculelor ?i a except?rii de la plata TVA a leasingului auto.

Acuzat c? ia decizii f?r? s? fac? studii de impact, Guvernul ar putea l?sa pe drumuri marea parte a firmelor mici ?i mijlocii din Romānia, mai īntāi prin introducerea impozitului forfetar iar mai apoi prin interven?ia asupra pie?ei de leasing auto. Cum majoritatea companiilor ī?i achizi?ioneaz? autovehiculele prin acest sistem, ele vor īncerca s?-?i acopere cheltuielile suplimentare cu TVA-ul prin majorarea pre?urilor ceea ce va afecta īntr-o m?sur? foarte mare īntregul sector de distribu?ie ?i retail intern. Mai mult, cre?terea pre?urilor la leasingul auto īi va determina pe patronii companiilor s? se gāndeasc? de dou? ori īnainte de a achizi?iona un vehicul nou ceea ce ar putea duce chiar la falimentul unor retaileri din acest domeniu.

Intr?m astfel īntr-un cerc vicios creat de Guvern care din dorin?a de a aduna mai mul?i bani la buget l-ar putea sec?tui complet, odat? cu destabilizarea acestor sectoare economice care, chiar dac? aduceau mai pu?ini bani īn ultima perioad? de timp, o f?ceau sistematic ceea ce nu se va mai īntmpla īn cazul īn care m?surile din Ordonan?? vor deveni oficiale.


Totodat?, retailerii auto atrag aten?ia ?i asupra pericolului economic pe care acest set de m?suri l-ar putea provoca, fiind de a?teptat o cre?tere a vānz?rilor la ma?inile second-hand ?i afacerile ilegale din domeniu. Astfel, potrivit reprezentan?ilor APIA, "efectul va fi c? majoritatea beneficiarilor vor dori s? lucreze ''la negru'' īn unit??i neautorizate. Aceasta va duce la asezarea activitatii de service pe baze concurentiale neloiale, deoarece in costul de productie al unei firme nu va fi reflectat costul real
generat de aceste cheltuieli".


Īn fine, de?i Ordonan?a urmeaz? s? intre īn vigoare la data de 1 mai, Ministrul Finan?elor Gheorghe Pogea consider? modific?rile fiscale ca fiind perfectibile ceea ce īnseamn? c? īnc? mai exist? speran?? pentru mediul de afaceri care a intrat īn consult?ri cu Guvernul.


 

Inregistrare

Atentie: In campul "Utilizator" nu se accepta spatii.