Joomla Slide Menu by DART Creations
Prima Pagina >> Noutati >> Minusurile noii etichete UE pentru anvelope
Minusurile noii etichete UE pentru anvelope
Scris de Iacob Sergiu   
Vineri, 02 Noiembrie 2012 11:33

Eticheta UE anvelopeNoua eticheta UE pentru anvelope are rolul de a scoate in evidenta unele aspecte care arata gradul de eficienta si siguranta a anvelopelor dar conform expertilor, etichetele omit unele aspecte care influenteaza performanta anvelopei intr-un grad mai ridicat.

    Eticheta noua a Uniunii Europene pentru anvelope a fost conceputa ca un sistem de ghidare prietenos pentru cumparatori afisand trei caracteristici ale anvelopei care afecteaza performanta: rezistenta la rulare, nivelul zgomotului exterior si aderenta pe carosabil.

    Incepand din 1 Noiembrie toate anvelopele pentru automobile, camioane si camionete trebuie sa fie puse la vanzare cu eticheta UE. Conform unui dintre cei mai mari producatori de anvelope din lume Goodyear eticheta reflecta doar cateva aspecte ale performantei anvelopelor.

Opiniile Specialistilor:

    Jean-Pierre Jeusette, directorul general al Centrului pentru Inovare din Luxembourg a afirmat astfel:  “Eticheta are un urias potential de impact din punct de vedere financiar, al mediului si al sigurantei de-a lungul intregii Europe. Analistii nostri arata ca daca toate masinile europene ar rula cu anvelope cu grad A, ar putea fi economisite 27 de miliarde de dolari din carburant in fiecare an. Aceasta ar putea insemna o reducere de a emisiilor de CO2 cu pana la 20 milioane de tone”.

    Cumparatorii care sunt interesati sa cumpere o anvelopa pe baza performantei ei adevarate vor fi nevoiti sa caute dincolo de eticheta pentru criterii aditionale. Si alti factori ar trebui luati in considerare la achizitia unei anvelope, cum ar fi manevrabilitatea anvelopei pe conditii de drum uscat si umed, stabilitatea la viteze mari si stabilitatea laterala.

    Directorul general al Centrului de Inovare a mai spus ca: „Un element crucial pentru siguranta, performanta nivelului rezistentei la acvaplanare in curbe nu este reflectat pe noua eticheta UE pentru anvelope”.

    Reprezentantii organizatiei de testare TÜV au afirmat urmatoarele in legatura cu limita informatiilor ce sunt afisate pe eticheta UE: “Noua eticheta UE pentru anvelope este ca un fel de lumanare: arunca un strop de lumina pe factorii care afecteaza performanta unei anvelope, dar nu se compara cu o torta. Multe aspecte specifice ale performantei pur si simplu nu sunt reflectate prin informatiile expuse pe noua eticheta. Anvelopele de iarna sunt un exemplu foarte bun. Este o limita de care cumparatorii trebuie sa fie constienti. Trebuie sa puneti mai multe intrebari distribuitorului de anvelope la care apelati si nu trebuie sa va asteptati ca noua eticheta sa va spuna tot ceea ce aveti nevoie sa stiti”.

    Michael Staude, directorul unei linii de produs la TÜV a mai afirmat astfel: “Succesul acestei scheme va fi de asemenea influentat de punerea ei in aplicare, fiecare din cele 27 de state membre ale UE fiind direct responsabile de aplicarea noii legislatii in tara lor. Trebuie de asemenea sa fie implementat un sistem de penalitati eficient pentru a putea impune noua lege, ca sprijin in cresterea credibilitatii noii etichete pentru anvelope.

Executarea efectiva va face o concurenta echitabila pentru toate companiile din piata si se va asigura ca publicul, distribuitorii de anvelope si toti cei implicati in aceasta industrie nu sunt indreptati in mod gresit catre achizitionarea unor anvelope inferioare care au fost incorect etichetate fie accidental fie in mod deliberat”.

    Emmanuel Robinet, directorul pentru evaluarea anvelopelor Goodyear spune ca cele mai mare economii vor fi realizate de flotele comerciale, acesta declarand astfel: “Rezistenta la rulare contribuie cu aproximativ 30% la consumul de carburant al unui camion, astfel alegerea corecta a anvelopelor poate reduce considerabil consumul de carburant al unui vehicul”.

   
 

Inregistrare

Atentie: In campul "Utilizator" nu se accepta spatii.