Joomla Slide Menu by DART Creations
Prima Pagina >> Noutati >> Noile taxe pentru service-uri vor veni cu multe disponibilizari.

Sondaj de opinie

Cel mai bun constructor?
 



Noile taxe pentru service-uri vor veni cu multe disponibilizari.
Scris de Iacob Sergiu   
Luni, 14 Noiembrie 2011 11:36

Taxa pentru atelierele de reparatii auto.Asociatia Societatilor de Service Auto Independent au estimat ca in urma scumpurii taxei anuale de functionare a service-urilor auto peste 15.000 de angajati isi vor pierde locurile de munca si aceasta va duce la o crestere in pretul asigurarilor auto.


Declaratiile ASSAI si RAR:

    Intr-o scrisoare primita de Ministerul Transporturilor din partea reprezentantilor ASSAI se spune astfel: "Efectele directe ale acestei masuri aberante vor fi majorarea tarifelor de reparatii, care va fi suportata de catre soferi, realizarea reparatiilor in service-uri clandestine, fara garantie, scumpirea semnificativa a politelor de asigurare auto (RCA si CASCO), inchiderea unui numar semnificativ de ateliere auto (peste 2000 de unitati service) si cresterea cu cel putin 15.000 de persoane a numarului de someri".

    Decizia de modificare a legislatiei si de crestere a cuantumului taxei anuale de functionare a atelierelor auto a intrat in vigoare la data de 1 octombrie. Aceasta taxa afecteaza atelierele in functie de numarul de automobile luate pentru reparatii dar si in functie de marcile reprezentate.
   
    Reprezentantii ASSAI afirma astfel: "Membrii ASSAI au fost stupefiati de decizia Registrului Auto Roman ca, in plina criza economica, sa majoreze taxele de autorizare ale unitatilor reparatoare, noile taxe fiind mai mari acum de 10-20 de ori. Astfel, daca pana in luna octombrie 2011 un service auto achita aproximativ 1.000 de lei pe an pentru autorizare, acum este obligat sa achite pentru aceeasi autorizare taxe ce variaza intre 11.000 de lei si peste 20.000 de lei, in functie de numarul de marci auto pentru care solicita autorizarea".

    Conform Asociatiei Societatilor de Service Auto Independent in Romania exista la ora actuala aproximativ 4000 de ateliere de reparatii auto care nu achita nici un fel taxe si impozite statului. In aceasi scrioare era scris astfel: "In loc ca Registrul Auto Roman sa isi trimita inspectorii pe teren pentru a obliga service-urile clandestine sa intre in legalitate, sa plateasca taxe si impozite, sa plateasca CAS-ul si sa nu mai angajeze oameni la negru, RAR alege sa adopte o masura care, pe fundalul crizei economice, ar putea duce la disparita a jumatate din cele 5.000 de service-uri autorizate din Romania".

    Conform Regstrului Auto Roman, modificarea legislatiei nu ar trebui sa afecteze costurile cerute de ateliere pentru reparatii, afirmand astfel: "In realitate, costul minimal pe care RAR il solicita nu poate influenta preturile de reparatii, intrucat ele sunt nesemnificative raportat la un numar minim normal de vehicule reparate pe fiecare marca. Acordarea autorizatiei diferentiata pe marci si activitati va viza indeosebi calitatea lucrarilor efectuate, asumarea responsabilitatii service-urilor privind activitatile pe care solicita sa le desfasoare si ordonarea operatorilor din piata serviciilor de tip service auto in functie de capacitatea tehnologica, numarul de angajati si in nici un caz dupa ambitiile personale ale patronilor de ateliere auto".

    De asemenea, RAR a afirmat ca: "Au aparut service-uri auto cu 2-3 angajati care doresc sa desfasoare activitati diversificate pentru 15 si chiar 20 de marci. Tot piata este cea care a demonstrat ca service-urile autorizate si de catre producatorii vehiculelor au investit mai mult si mai eficient in logistica, personal, dispozitive, spatii si conditii de munca mai bune, decat service-urile independente".


 

Inregistrare

Atentie: In campul "Utilizator" nu se accepta spatii.