Joomla Slide Menu by DART Creations
Prima Pagina >> Noutati >> Romania are nevoie de 15 mld. Euro pentru infrastructura
Romania are nevoie de 15 mld. Euro pentru infrastructura
Scris de Iacob Sergiu   
Vineri, 13 Septembrie 2013 10:38

Autostrada-Cernavoda-MedgidiaCel mai important proiect al Ministerului de Transporturi este investitia in marile lucrari la infrastructura. Pentru acestea Romania are nevoie de fonduri europene. Conform unui document primit de minister fondurile ar trebui sa intre in tara de anul urmator.

 

    Planul de Transport trebuie finalizat in luna Septembrie 2013 conform informatiilor date de Ministrul delegat pentru proiecte de infrastructura Dan Sova. Practic lucrurile nu decurg conform planului iar finalizarea documentului depinde in mare masura de rata de absorbtie a fondurilor europene.

    Reprezentantii ministerului au afirmat urmatoarele: „În baza acestui Master Plan sunt stabilite investițiile din perioada 2014-2020. De aceea este foarte important să fie lansat cât mai curând, într-o formă care să permită atragerea fondurilor europene nerambursabile și a altor surse de finanțare“, spune Ștefan Roșeanu, fost director al CFR Călători și consultant la Bruxelles. În cifre, proiectele luate în calcul în acest nou document ar fi evaluate la peste 15 miliarde de euro pentru infrastructura rutieră și feroviară, sumă împărțită în mod egal pentru cele două segmente. Chiar și așa, reprezentanții din feroviar, care au studiat deja draftul, spun că Master Planul „este elaborat superficial“,  având o abordare „foarte precaută a evoluțiilor de trafic în zona feroviară, de exemplu, ceea ce conduce la concluzia că niciun proiect nu este fezabil“.

    In cazul segmentului feroviar doar cateva proiecte mari sunt luate in considerare precum: Coridorul IV, ramura nordica si sudica, linia Ramnicu Valcea – Valcele si unele lucrari de modernizare a unor gari si rame electrice. „De linia de mare viteză, un proiect considerat foarte important de către mai mulți miniștri care s-au perindat pe la Transporturi, nici nu se amintește. Nici de liniile care fac legătura cu principalele aeroporturi din țară nu se discută. Sau de proiectele de electrificare a liniilor“ au afirmat reprezentantii minsiteriali.

    Conform surselor citate ar trebui facut un plan de reparatii pentru liniile existente in paralel cu proiectele majore de infrastructura. De asemenea pentru a asigura un trafic lin si a aduce venituri in economie , Guvernul trebuie sa elimine unele proiecte ce nu necesita fonduri mari. „La nivelul țării, sunt cei 8.000 km scadenți la reparații. Costurile nu ar trebui să depășească 3 miliarde de euro, cu poduri, cu tuneluri, cu proiectele de electrificare“.

    In planul general pentru infrastructura, partea rutiera are vizibilitate mai mare. Ministrul delegat pentru Infrastructura Dan Sova a spus intr-o emisiune televizata ca peste 3 ani drumul Craiova – Constanta va putea fi traversat doar pe autostrada.


 

Inregistrare

Atentie: In campul "Utilizator" nu se accepta spatii.