Joomla Slide Menu by DART Creations
Prima Pagina >> Noutati >> Scumpirea carburantilor pot declansa falimente in domeniul transportului.

Sondaj de opinie

Cel mai bun constructor?
 



Scumpirea carburantilor pot declansa falimente in domeniul transportului.
Scris de Iacob Sergiu   
Luni, 14 Martie 2011 11:27
Transport_1Majoritatea transportatorilor se asteapta ca profiturile sa scada din cauza cresterii pretului carburantilor in timp ce altii s-ar putea sa intre in faliment dupa majorarea TVA si deprecierea leului de anul trecut.

Directorul de transport al companiei Dumagas, Lucia Apostol a amintit ca anul trecut transportatorii auto au fost afectati de cresterea TVA, deprecierea leului in raport cu euro, de cresterea pretului carburantilor si de cresterea valorii taxei de drum care este raportata la moneda europeana. Directorul companiei Dumagas a spus ca in totalul costurilor firmei, carburantii ocupa o proportie de 50%.

Lucia Apostol a declarat: "O crestere de 10% la pretul carburantului atrage dupa sine o crestere medie a costurilor unui transportator de 4%. Este clar ca profitul va scadea pentru ca piata nu poate raspunde pozitiv pentru a acoperi costurile. Clientii nostri nu isi permit sa creasca pretul produselor la raft si atunci scadem noi marjele. In aceste conditii, si avand in vedere ca si asa ultimii trei ani nu au fost ani buni pentru transportatori, multi nu vor rezista pe piata", conform Mediafax.

Conform Luciei Apostol, firmele de transport reprezinta motorul proincipal al economiei tarii si ca la momentul actual costurile pentru combustibili reprezinta aproape jumate din costurile totale ale firmelor, dar daca acesta va mai creste multe dintre aceste companii vor intra in faliment.

Directorul comapneii Dunca Expeditii, Constantin Damineascu este de aceasi parere si declara ca "Cuantumul carburantilor in costul total este de aproximtaiv 50%, iar marja este de 1-5%, cutoate ca exista si curse pe care le inchizi pe pierdere. Piata nu poate absorbi atat de rapid aceasta crestere, astfel ca in curand cred ca vor scadea numarul camioanelor care opereaza in Romania".

A mai fost spus ca din cauza contractelor deja incheiate pretul majorarii carburantilor este suportat de transportator si nu poate fi transferat clientilor. Dunca Expeditii intentioneaza sa isi concentreze activitatea pe rutele externe pentru a se proteja de contidiile economice precare ale Romaniei.

Conform companiei de transporturi Lazar Company, firmele de transport se aflau deja in dificultate de anul trecut, iar cu scumpirea carburantilor vor duce multi in pragul falimentului. Cele trei companii de transporturi sustin ca sunt multumiti de calitatea carburantilor din Romania, dar ca nu au mai operat recent teste de analiza.

Reprezentatul Dunca Expeditii a afirmat ca "Nu am mai dus la analiza combustibilul. Soferii care fac curse si afara imi mai spun ca parca e mai buna motorina din strainatate, dar nu putem sa spunem ca avem probleme de calitate pentru ca lucram cu un retailer mare. Inainte de acesta aveam unoeri probleme, pentru ca aveam statiei proprie si lucram cu firme mici".

Companiile petroliere au scumpit pretul carburantilor de 6 ori de la inceputul anului trecut si de cele mai multe ori explica cresterile prin evolutia cotatiilor internatioanle ale petrolului.

 

Inregistrare

Atentie: In campul "Utilizator" nu se accepta spatii.