Joomla Slide Menu by DART Creations
Prima Pagina >> Noutati >> Sistemul anti-derapare ESP obligatoriu din 2014

Sondaj de opinie

Cel mai bun constructor?
 



Sistemul anti-derapare ESP obligatoriu din 2014
Scris de Iacob Sergiu   
Luni, 19 Martie 2012 12:14

Sistem ESP obligatoriu din 2014Incepand cu data de 31 octombrie 2014, toate automobilele noi care vor circula in Uniunea Europeana vor fi obligatoriu echipate cu sistemul anti-derapare ESP (Programul Electronic de Stabilitate).


    Reglementarile europene in acest sens au fost discutate inca din data de 1 Noiembrie 2011. Norma europeana spune ca toate autoturismele noi si autovehiculele comerciale sa fie echipate in mod obligatoriu cu sistemul anti-derapare ESP.  Aceste noi reglementari UE fac parte dintr-o strategie a Comisiei Europene de a spori siguranta traficului rutier.

    Conform presedintelui difiziei Sisteme de Control al Sasiunuli din cadrul Bosch, Werner Struth: "ESP poate preveni pana la 80% din accidentele provocate de derapaje. Este cel mai important sistem de siguranta din dotarea unui autovehicul dupa centura de siguranta".

    Sistemul ESP a fost dezvoltat de catre concernul german Bosch si este prima companie de nivel global care a introdus un astfel de sistem in productie de serie in anul 1995. In anul 2010 aproximativ 41% din toate autoturismele si autovehiculele comerciale usoare cu greutate sub 6 tone erau echipate cu acest sistem de siguranta. Din autoturismele produse in Europa aproximativ 63% erau echipate cu sistemul ESP.

    Conform estimarilor, pana in anul 2013 jumatate din autovehicule pe plan mondial vor fi echipate cu sistem anti-derapare ESP. Acest sistem este estimat ca va ajuta la reducerea accidentelor rutiere la nivel global cu pana la 1.3 milioane de persoane ce mor in accidente rutiere pe an.

    Sistemul ESP functioneaza cu ajutorul unor senzori inteligenci care verifica traiectoria autovehiculului de 25 de ori pe secunda. Acest sistem intervine si reduce cuplul cu motorul in cazul in care aceasta detecteaza neconcordante si posibilitatea ca automobilul este instabil.

    In cazul in care reducerea cuplului motor nu este suficient pentru a stabiliza automobilul acesta va aplica si o forta suplimentara la franare asupra rotilor. Sistemul ESP include si functii ABS si controlul al tractiunii.


 

Inregistrare

Atentie: In campul "Utilizator" nu se accepta spatii.