Joomla Slide Menu by DART Creations
Prima Pagina >> Noutati >> Situatia de la Dacia ar putea avea consecinte la nivel national
Situatia de la Dacia ar putea avea consecinte la nivel national
Scris de Iacob Sergiu   
Joi, 11 Aprilie 2013 11:58

Situatie exploziva la Dacia MioveniUna dintre situatiile cele mai volatile din Romania la ora actuala este cea privind grevele de la uzina Dacia de la Mioveni. Aceasta situatie este ca un butoi de pulbere care ar putea avea efecte serioase asupra economiei acestei tari.


    Unul dintre posibilele efecte grave care ar putea genera din aceasta situatie este inchiderea permanenta a uzinei de la Mioveni si mutarea productiei in intregime in Africa, in Maroc. Francezii de la Renualt, aflati la momentul actual intr-o situatie financiara precara au afirmat ca ar putea lua decizia de a inchide uzina din Romania si sa mute productia modelelor Logan, Sandero si Duster in Tanger, Maroc.

    Conform analizelor din ultimele zile, situatia de la Dacia este mai grava decat a fost speculat initial. Aceasta situatie a fost scoasa la iveala recent prin declaratiile extreme de dure ale reprezentantilor managementului de la Dacia.

Declaratia Vicepresedintelui Automobile Dacia:

    Constantin Stroe, Vicepresedintele Automobile Dacia este de parere ca: “Prelungirea actualei stari conflictuale intre o parte dintre angajatii Dacia si conducere pe tema nouluicontract colectiv de munca poate lua o „turnura periculoasa pentru uzina de la Mioveni, competitivitatea acesteia fiind puternic afectata in fata noii uzine din Maroc“.

    Acesta a continuat cu ideea ca: „Daca acest protest nu se va incheia rezonabil, iar angajatii vor continua cu aceste cereri nerealiste (majorarea salariilor cu aproape 40% - n.r.), exista probabilitatea tot mai mare ca Renault sa transfere in Maroc o parte importanta a productiei Dacia, deoarece costurile din Romania vor deveni prea mari“.

    „In Maroc deja uzina are o capacitate de 350.000 de masini anual, iar daca se doreste, capacitatea sa de productie poate fi foarte usor dublata. Avantajul uzinei din Maroc este faptul ca un angajat castiga doar 54% din salariul unui angajat din Romania“ a declarat in continuare Constantin Stroe.
    Aceasta declaratie a venit ca raspuns la esecul negocierilor din ultimele zile. In aceasta perioada sindicalistii au cerut o crestere salariala de 40% in timp ce conducerea Dacia a spus ca se poate doar o majorare de 9%.

Declaratiile expertilor in Domeniu:

    "Deocamdata, exista aceasta probabilitate de a fi suspendata activitatea in uzina, dar este o masura extrema la care speram sa nu se ajunga. Vom purta negocieri cu administratia in acest sens" a declarat fostul lider sindical al Sindicatului Automobile Dacia, Ion Iordache.

    Analistul economic Cristian Dinulescu a declarat ca: “Dacia nu inseamna numai productia de masini. In jurul Dacia graviteaza sute de firme, producator de subansamble, piese, servicii etc. care la randul lor au legatura cu alte mii de firme. Daca Dacia inchide productia, toate aceste firme se vor prabusi ca un castel de nisip. Pentru economia romaneasca, a carei crestere economica este in marja de eroare, acest lucru va insemna, cu siguranta, intoarcerea in recesiune” si ca “Cine ar mai investi intr-o tara in care sindicatele ar putea alunga un asemenea investitor? Impactul de imagine pentru Romania ar fi devastator, cu consecinte economice pe termen lung”.


 

Inregistrare

Atentie: In campul "Utilizator" nu se accepta spatii.