Joomla Slide Menu by DART Creations
Prima Pagina >> Noutati >> Sunt anvelopele de iarna obligatorii?

Sondaj de opinie

Cel mai bun constructor?
 



Sunt anvelopele de iarna obligatorii?
Scris de Iacob Sergiu   
Vineri, 14 Octombrie 2011 10:31

Anvelope de iarna obligatoriiConform Ordonantei nr.5 din 26 ianuarie 2011 nu este obligatorie echiparea anvelopelor de iarna de la 1 noiembrie decat pe drumurile acoperite cu zapada, gheata sau polei. Autoturismele vor fi obligate sa schimbe anvelopele pe toate cele 4 roti pe cand camioanele doar pe rotile de tractiune.


Ce prevede ordonanta?

    Anvelopele de iarna ca sa fie omologate conform Directivei Europene 92/23/CE din 31 Martie 1992 trebuie sa aiba semne de fulg de nea standard, creasta alpina si M+S,M/S, M&S. Anvelopele all-season necesita un certificat de conformitate de la service-ul auto. Soferii care nu vor echipa anvelopele de iarna pe portiunile de drum  acoperite cu gheata, zapada sau polei vor primi amenzi intre 2.500 si 4.000 de lei si li se va retine certificatul de inmatriculare a vehiculului. De asemenea, automobilul cu roti neomologate care va bloca un drum va fi nevoit sa plateasca costurile pentru degajarea sectorului de drum afectat intr-un termen de 15 zile.

    In textul legii este precizat astfel: “conducerea autovehiculului pe drumurile publice acoperite cu zapada, gheata sau polei, fara ca acesta sa fie dotat cu anvelope de iarna, iar in cazul autovehiculului de transport marfa cu o masa totala maxima autorizata mai mare de 3,5 tone si al autovehiculului de transport persoane cu mai mult de 9 locuri pe scaune, inclusiv cel al conducatorului auto, fara ca acestea sa fie echipate cu anvelope de iarna pe rotile axei/axelor de tractiune sau fara a avea montate pe aceste roti lanturi sau alte echipamente antiderapante omologate".

Parerile specialistilor.

    Directorul executiv al CarFrance, un importator si distribuitor de piese auto pentru modelele, Renault, Peugeot, Citroen si Dacia a oferit niste detalii despre anvelopele de iarna. Astfel, Dan Pantea a afirmat: “In sezonul rece recomand anvelopele de iarna nu pe cele all season. Pentru acestea din urma sunt prea multe conditii care trebuie indeplinite in acelasi timp: sa fie inscriptionate cu M-S, M+S, M/S, M&S, mud; sa ai creasta alpina, fulg de nea, certificat de conformitate de la service. In functie de producator pretul de achizitie variaza iar calitatea anvelopelor creste pe masura pretului. O anvelopa produsa necorespunzator din punct de vedere al materialelor folosite se comporta necorespunzator cand temperatura se ridica la peste 7 grade, ajungand in conditii de solicitare extrema sa cedeze”.

Concluzii.

• Conducatorii de automobile care vor bloca circulatia pe o portiune de drum din cauza folosirii anvelopelor de vara vor fi amendati, li se va retine certificatul de inmatriculare si vor fi nevotii sa plateasca costurile de eliberare a drumului.   
• In urma accidentelor, sumele incasate for reveni ca venituri proprii Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania si vor fi folosite pentru lucrarile de modernizare si imbunatatire a drumurilor nationale.
• Circulatia autovehiculelor cu lanturi pe roti este strict interzisa pe portiunile de drum ne-acoperite cu zapada sau gheata.


 

Inregistrare

Atentie: In campul "Utilizator" nu se accepta spatii.