Joomla Slide Menu by DART Creations
Prima Pagina >> Noutati >> Tehnologia hibrida spre produc?ia de serie: Autobuzul hibrid de oras, Man Lion

Sondaj de opinie

Cel mai bun constructor?
 



Tehnologia hibrida spre produc?ia de serie: Autobuzul hibrid de oras, Man Lion
Scris de Iacob Sergiu   
Marţi, 09 Iunie 2009 14:41
P_MAN_CityHybrid_09-17Avānd īn vedere cre?terea pre?urilor combustibililor fosili, la nivel mondial, este evident? aten?ia sporit? de care se bucur? tehnologiile hibrid, mai ales īn ceea ce prive?te vehiculele comerciale. Man a observat astfel oportunit??i tocmai īn transportul local ?i de distribu?ie, vehiculele hibride consumānd tot mai pu?in combustibil fosil ceea ce le face mai eficiente atāt īn ceea ce rive?te costurile de transport cāt ?i noxele emanate īn aer.

Pionier īn materie de alternative, Man īncearc? īnc? din ani 70 ai secolului trecut implementarea unei tehnologii hibride care s? rezolve problemele actuale cu care se confrunt? transporturile la nivel mondial.

De?i pān? īn prezent solu?iile īncercate de companiile auto s-au īmpotmolit din cauza complexit??ii ?i a costurilor de produc?ie ridicare (un mare impediment din punct de vedere economic), Man va īncepe produc?ia de serie a autobuzelor hibride din gama Lion City. Prezentate cu ocazia congresului UITP, acestea sunt pe cale s?-?i fac? debutul pe pie?ele europene īncepānd cu anul viitor. Un alt vehicul hibrid, TGL, a fost prezentat de MAN cu ocazia aceluia?i congres, model care īns? nu va intra īn produc?ia de serie īn viitorul apropriat.

Autobuzul Lion City prezentat īn versiunea sa de serie la UITP ne prezint? un design atractiv ?i eficient, aerodinamic, ?asiul fiind construit īn mod special pentru o distribu?ie eficient? a masei. Nu lipsesc nici elementele de natur? stilistic? ad?ugate componentelor de origine hibrid?, elemente care s? le adapteze designului specific vehiculelor din ziua de ast?zi. Nu īntāmpl?tor, modelele Lion vor fi destinate transportului public, mare parte din autobuzele din prezent dovedind un consum foarte ridicat de energie mai ales la oprirea ?i pornirea din sta?ii, timpul petrecut astfel ridicāndu-se la aproape 40% din totalul func?ion?rii.

Noile hibride Lion, reduc consumul īn aceste cazuri, folosindu-se la oprire ?i pornire de energia electric? stocat? de c?tre cele dou? motoare electrice de 75KW, reducānd astfel consumul de combustibili fosili. Pe de alt? parte, acest tip de motoare hibride sunt adaptate pentru viteze de croazier? medii de 40-50 km pe or?, specifice autobuzelor de ora?.

 

Inregistrare

Atentie: In campul "Utilizator" nu se accepta spatii.