Joomla Slide Menu by DART Creations
Prima Pagina >> Pret Benzina / Motorina >> Pretul la benzina a crescut din nou.

Feed Display

Vă rugăm să faceţi directorul cache editabil

Sondaj de opinie

Cel mai bun constructor?
 



Pretul la benzina a crescut din nou.
Scris de Iacob Sergiu   
Miercuri, 11 Aprilie 2012 09:38

Pret benzina rompetrolIn ciuda faptului ca s-a prevazut o stagnare a pretului benzinei in lunile urmatoare de catre Aureliu-Marius Ghica, Corporate Finance DIrector al The Rompetrol Group, aceasta previziune nu s-a adeverit. Chiar din contra, saptamana aceasta a crescut pretul din nou.


Scumpiri recente:
   
    Saptamana aceasta, Rompetrol a marit pretul benzinei cu 14 bani iar Lukoil a marit pretul unui sortiment cu 10 bani, astfel s-a ajuns la pretul de 6.32 de lei.In prezent, cel mai scump sortiment de benzina Rompetrol, Alto 101 a ajuns la pretul de 6.58 lei/litru. Sortimentul EFIX 95 a ajuns la pretul de 5.94 lei pe litru, aproape de limita de 6 lei.
   
    Nu demult a fost anuntat de catre reprezentantul Rompetrol Group ca pretul benzinei nu ar terbui sa creasca semnificativ iar consumul de carburanti in domeniul retail ar putea chiar sa scada cu 3% anul aceasta.
   
    Aureliu-Marius Ghica a mai afirmat ca The Rompetrol Group ar vrea sa pastreze strategia de consolidare a retelei existente de benzinarii din ROmania, fiind exclusa vanzarea unor benzinarii in cazul in care s-ar propune o oferta.

Previziuni ale pietei carburantilor:
   
    Aureliu-Marius Ghica a afirmat ca s-ar putea observa:o stabilizare a cota?iilor. Dac? se men?in cursurile, cota?iile, probabil c? ?i pre?urile vor fluctua nesemnificativ iar ca trend nu ar trebui s? vedem o evolu?ie semnificativ?. S? nu ne uit?m la fluctua?iile zilnice, s?pt?mnale. Vorbesc de un trend. Depinde ?i de diverse evolu?ii interna?ionale: dac? nu cresc tensiunile din Golful Persic, dac? nu se ntmpl? nimic n Libia. Toate acestea concur? la evolu?ia pre?ului ?i?eiului.

    Am luat n calcul un curs de 3,1 lei pentru dolar ?i 105 dolari pentru barilul de ?i?ei. Prognozele difer? n general de realitate, pentru c? este o volatilitate crescut? n general, dat? de factorii macroeconomici, politici. Mai este o problem? structural? n Europa, unde sunt pu?ine rafin?rii cu capacit??i mari. Noi suntem mici spre medii.

    Pentru compara?ie, n Orientul Mijlociu s-au deschis rafin?rii de 10 - 15 milioane tone pe an, iar cea mai mare este n India - 36 milioane tone pe an. n Europa nu sunt. OMV Viena are 10 milioane tone pe an, Burgas Lukoil are 8 milioane tone an. Aceste capacit??i mici nseamn? costuri unitare mari ?i pe fondul supra capacit??ii de rafinare. n Romnia au r?mas trei rafin?rii din zece. Un alt trend este c? nu mai exist? pia?? regional?. Marfa din India ajunge n Europa ?i SUA. Vin vase mari cu 300.000 tone din India, se vnd n Turcia ?i n alte p?r?i.


 

Inregistrare

Atentie: In campul "Utilizator" nu se accepta spatii.