Joomla Slide Menu by DART Creations
Prima Pagina >> Pret Benzina / Motorina >> Pretul la benzina a crescut din nou.

Feed Display

Sondaj de opinie

Cel mai bun constructor?
 



Pretul la benzina a crescut din nou.
Scris de Iacob Sergiu   
Miercuri, 11 Aprilie 2012 09:38

Pret benzina rompetrolIn ciuda faptului ca s-a prevazut o stagnare a pretului benzinei in lunile urmatoare de catre Aureliu-Marius Ghica, Corporate Finance DIrector al The Rompetrol Group, aceasta previziune nu s-a adeverit. Chiar din contra, saptamana aceasta a crescut pretul din nou.


Scumpiri recente:
   
    Saptamana aceasta, Rompetrol a marit pretul benzinei cu 14 bani iar Lukoil a marit pretul unui sortiment cu 10 bani, astfel s-a ajuns la pretul de 6.32 de lei.In prezent, cel mai scump sortiment de benzina Rompetrol, Alto 101 a ajuns la pretul de 6.58 lei/litru. Sortimentul EFIX 95 a ajuns la pretul de 5.94 lei pe litru, aproape de limita de 6 lei.
   
    Nu demult a fost anuntat de catre reprezentantul Rompetrol Group ca pretul benzinei nu ar terbui sa creasca semnificativ iar consumul de carburanti in domeniul retail ar putea chiar sa scada cu 3% anul aceasta.
   
    Aureliu-Marius Ghica a mai afirmat ca The Rompetrol Group ar vrea sa pastreze strategia de consolidare a retelei existente de benzinarii din ROmania, fiind exclusa vanzarea unor benzinarii in cazul in care s-ar propune o oferta.

Previziuni ale pietei carburantilor:
   
    Aureliu-Marius Ghica a afirmat ca s-ar putea observa:„o stabilizare a cota?iilor. Dac? se men?in cursurile, cota?iile, probabil c? ?i pre?urile vor fluctua nesemnificativ iar ca trend nu ar trebui s? vedem o evolu?ie semnificativ?. S? nu ne uit?m la fluctua?iile zilnice, s?pt?mānale. Vorbesc de un trend. Depinde ?i de diverse evolu?ii interna?ionale: dac? nu cresc tensiunile din Golful Persic, dac? nu se īntāmpl? nimic īn Libia. Toate acestea concur? la evolu?ia pre?ului ?i?eiului.

    Am luat īn calcul un curs de 3,1 lei pentru dolar ?i 105 dolari pentru barilul de ?i?ei. Prognozele difer? īn general de realitate, pentru c? este o volatilitate crescut? īn general, dat? de factorii macroeconomici, politici. Mai este o problem? structural? īn Europa, unde sunt pu?ine rafin?rii cu capacit??i mari. Noi suntem mici spre medii.

    Pentru compara?ie, īn Orientul Mijlociu s-au deschis rafin?rii de 10 - 15 milioane tone pe an, iar cea mai mare este īn India - 36 milioane tone pe an. Īn Europa nu sunt. OMV Viena are 10 milioane tone pe an, Burgas Lukoil are 8 milioane tone an. Aceste capacit??i mici īnseamn? costuri unitare mari ?i pe fondul supra capacit??ii de rafinare. Īn Romānia au r?mas trei rafin?rii din zece. Un alt trend este c? nu mai exist? pia?? regional?. Marfa din India ajunge īn Europa ?i SUA. Vin vase mari cu 300.000 tone din India, se vānd īn Turcia ?i īn alte p?r?i”.


 

Inregistrare

Atentie: In campul "Utilizator" nu se accepta spatii.