Scris de Gabriel C
|
Joi, 04 Noiembrie 2010 19:00 |
Ministrul Mediului, Laszlo Borbely, a facut recent prima afirmatie concreta in ceea ce priveste taxa auto pe anul 2011, referindu-se exclusiv la un autovehicul de tip Euro 5 second hand echipat cu motor de 1,4 litri cu o vechime de doi ani.
Potrivit domnului ministru, posesorul unui astfel de vehicul va plati o taxa in valoare de 125 de euro. Taxa creste insa exponential odata cu volumul de centimetri cubi ai autovehicolului, pentru o masina echipata cu un motor de 3000 cc taxa fiind de peste 3300 de euro.
Desi nu s-a prezentat inca o formula clara standardizata de calcul a taxei auto pentru anul urmator, in lunile trecute au fost anuntate mai multe variante de taxare pentru vehicolele second hand. Una dintre aceste variante presupune plata unei taxe auto de 933 de euro pentru un vehicol Euro 4 dotat cu un motor de 1,4 litri si o vechime cuprinsa intre 4 si 6 ani. Daca acelasi vehicol ar avea insa un motor la standard Euro 3, taxa ar putea creste pana la 3000 de euro. Aceste valori ridicate sunt menite sa-i “sperie” pe amatorii de masini second-hand, obligandu-i practic sa isi achizitioneze vehicole mai noi si mai “prietenoase” cu mediul inconjurator. Potrivit Ministerului, taxele pentru masinile second hand Euro 1 si euro 2 nu vor creste semnificativ, ele fiind deja la valori extrem de ridicate si deci prea putin interesante pentru cei care isi doresc achizitionarea unei masini.
|