Scris de Iacob Sergiu
|
Vineri, 15 Mai 2009 10:45 |
Programul Rabla din Germania a afectat īn mod special clasamentul m?rcilor auto europene, VolksWagen fiind ?i brandul care a ie?it cel mai bine īn urma programului, ocupānd la acest moment un meritat loc 1, cu cea mai mare cot? de pia?? european? de 11,3%. Totodat?, potrivit datelor furnizate de Asocia?ia Constructorilor Eropeni de Automobile, īn ciuda unei pie?e īn sc?dere cu 16%, īn Germania s-a īnregistrat o cre?tere de 18%, cea mai slab? pia?? european? fiind īn prezent Islanda, cu o sc?dere de 91% fa?? de anul trecut.
Potrivit acelora?i date statistice, Dacia urc? ?i ea la o cot? de pia?? de 1,4%, fa?? de cota de 1,1% de anul trecut, o cre?tere sensibil? dar de bun augur īn condi?iile īn care celelalte m?rci īn afara de Volkswagen au īnregistrat sc?deri semnificative.
Asocia?ia Constructorilor Europeni a analizat īn acest sens pie?ele auto din 28 de ??ri ale continentului (25 membre UE f?r? Cipru ?i Malta ?i statele EFTA, Islanda, Norvegia ?i Elve?ia), pie?e pe care s-au vāndut īn acest an 4,7 milioane de ma?ini noi. Dac? vānz?rile din primele patru luni ale anului trecut s-au ridicat la 5,58 milioane de ma?ini, cele mai afectate m?rci īn europa au fost īn acest an Opel, Renault sau Toyota, care au pierdut fiecare procente importante din pia?a european?.
|