Joomla Slide Menu by DART Creations
Prima Pagina >> Noutati >> Romania are nevoie de 15 mld. Euro pentru infrastructura
Romania are nevoie de 15 mld. Euro pentru infrastructura
Scris de Iacob Sergiu   
Vineri, 13 Septembrie 2013 10:38

Autostrada-Cernavoda-MedgidiaCel mai important proiect al Ministerului de Transporturi este investitia in marile lucrari la infrastructura. Pentru acestea Romania are nevoie de fonduri europene. Conform unui document primit de minister fondurile ar trebui sa intre in tara de anul urmator.

 

    Planul de Transport trebuie finalizat in luna Septembrie 2013 conform informatiilor date de Ministrul delegat pentru proiecte de infrastructura Dan Sova. Practic lucrurile nu decurg conform planului iar finalizarea documentului depinde in mare masura de rata de absorbtie a fondurilor europene.

    Reprezentantii ministerului au afirmat urmatoarele: „Īn baza acestui Master Plan sunt stabilite investi?iile din perioada 2014-2020. De aceea este foarte important s? fie lansat cāt mai curānd, īntr-o form? care s? permit? atragerea fondurilor europene nerambursabile ?i a altor surse de finan?are“, spune ?tefan Ro?eanu, fost director al CFR C?l?tori ?i consultant la Bruxelles. Īn cifre, proiectele luate īn calcul īn acest nou document ar fi evaluate la peste 15 miliarde de euro pentru infrastructura rutier? ?i feroviar?, sum? īmp?r?it? īn mod egal pentru cele dou? segmente. Chiar ?i a?a, reprezentan?ii din feroviar, care au studiat deja draftul, spun c? Master Planul „este elaborat superficial“,  avānd o abordare „foarte precaut? a evolu?iilor de trafic īn zona feroviar?, de exemplu, ceea ce conduce la concluzia c? niciun proiect nu este fezabil“.

    In cazul segmentului feroviar doar cateva proiecte mari sunt luate in considerare precum: Coridorul IV, ramura nordica si sudica, linia Ramnicu Valcea – Valcele si unele lucrari de modernizare a unor gari si rame electrice. „De linia de mare vitez?, un proiect considerat foarte important de c?tre mai mul?i mini?tri care s-au perindat pe la Transporturi, nici nu se aminte?te. Nici de liniile care fac leg?tura cu principalele aeroporturi din ?ar? nu se discut?. Sau de proiectele de electrificare a liniilor“ au afirmat reprezentantii minsiteriali.

    Conform surselor citate ar trebui facut un plan de reparatii pentru liniile existente in paralel cu proiectele majore de infrastructura. De asemenea pentru a asigura un trafic lin si a aduce venituri in economie , Guvernul trebuie sa elimine unele proiecte ce nu necesita fonduri mari. „La nivelul ??rii, sunt cei 8.000 km scaden?i la repara?ii. Costurile nu ar trebui s? dep??easc? 3 miliarde de euro, cu poduri, cu tuneluri, cu proiectele de electrificare“.

    In planul general pentru infrastructura, partea rutiera are vizibilitate mai mare. Ministrul delegat pentru Infrastructura Dan Sova a spus intr-o emisiune televizata ca peste 3 ani drumul Craiova – Constanta va putea fi traversat doar pe autostrada.


 

Inregistrare

Atentie: In campul "Utilizator" nu se accepta spatii.